søndag 13. desember 2009

Ja, det går virkelig an å lage kalkun i hybelkomfyr!

I går var jeg å shoppet kalkun og tilbehør, og i dag skulle vi lage vår egen lille julemiddag, som vi også gjorde i fjor. Skikkelig kos! Et problem; vi har ikke stor komfyr....kun hybelkomfyr, dvs vi må max ha en kalkun på 3 kg. Den minste jeg fant ( og ja var innom MANGE butikker) var på 3,8 kg, og den gikk akkurat IKKE inn på nederste rille... Men jeg SKULLE lage kalkun, så jeg satte bare langpanna helt i bunnen av ovnen og da fikk den AKKURAT plass =) Kalkun skal det bli!!!



Ble litt sånn brun på toppen, men ingen av oss lier skinnet så det er bare å kaste :p
Ellers var kalkunen SKIKKELIG saftig.. Hemmeligheten? Smurte den inn med smør (med salt og pepper) minst hver halvtime =) Vi diska opp med smørkokte rosenkål, brunsaus med løk og champignong (skrives det slik???) og vi hadde selvfølgelig glemt vin, MEN vi hadde en champagne her hjemme som vi satte raskt i frysen så den var god og kald til maten. ALT BLE PERFEKT!


Sa jeg at jeg også var på shopping i dag? Huff typisk meg å finne noe når jeg ikke skal. Kjøpte 2 litt shiny tights, en gulltopp (som jeg egentlig bare prøvde fordi den så så stygg ut, men hadde lyst), og en blå kjole (med skulderputer; HUFF) fra Bik bok. Da vi var på vei ut av Oslo City så jeg selvfølgelig sånn stand som jeg ALLTID pleier gå forbi, men denne gangen var det krøll-/rettetang, så stoppet for å se. Ble SELVFØLGELIG bedt om å prøve, og jeg ga meg. Ble mer og mer fascinert av denne tangen, og til slutt endte det opp med at jeg kjøpte den!

Hvordan i all verden klarte jeg betale spør du kanskje? Fikk for noen uker siden et mastercard fra postbanken, som jeg EGENTLIG skulle klippe i stykker fordi jeg ikke lier sånne kort. MEN hadde ikke gjort det ennå, og penger på konto har jeg, så var bare det å få dem fra konto og til butikken som var vanskelig; så bestemte meg for at mastercard er for øyeblikket OK!


Før og etter bilde; (NB! Brukte bare 5 min... ville bare teste den raskt ut!)
Ikke no godt kamera uten blitsen på, men blir bare fucka med blits på mot speilet, så dette får duge =p




Har ikke tall på alle rette/krølltangene jeg har fra før, men denne var skikkelig easy i bruk, og fikk akkurat slike krøller jeg ønsket =) Kostet 1200 kr! Hva synes dere? Verdt det? =)

3 kommentarer:

  1. Utrolig romantisk/koselig julemiddag :)

    VELDIG pent med de krøllene! Kan man få kjøpt den andre steder??

    SvarSlett
  2. Utrolig søte bilder! Vakker jente

    SvarSlett
  3. Anonym: Ja, det var virkelig en koselig middag!Regner med du kan få den tanga på nettet, mye billigere, men jammenmed ikke helt sikker.Må nesten bare sjekke litt rundt omkring!

    Thomas: Tusen takk =)

    SvarSlett