tirsdag 12. januar 2010

Høy puls i ranskurs, ALDRI MER HP PC og billappen!

I dag hadde vi ranskurs med jobben! Han fra sikkerhetssystemet fortalte litt rundt det, og deretter hadde vi en øvelse. Noen spilte kunder og andre ansatte. Plutselig åpnet døren seg og en mann kom inn, men jeg hørte bare ”DETTE ER ET RAN!! NED PÅ GULVET ELLERS SKYTER JEG”. Kjente seriøst pulsen steg… var kjempeskummelt. Alle la seg ned, og han fortsatte å skrike ut og true oss. Han kom bort til meg og stappa geværet i nakken min mens han skrek et eller anna som jeg ikke fikk med meg…hadde så alt for høy puls :p Men fikk heldigvis observert en del med han, og det viste seg å være VELDIG BRA OBSERVERT :D Nesten stolt! Hehe men viktigste vi lærte, som jeg også visste da, var å gjøre nøyaktig som de sier, holde roen og ikke se direkte i øynene dems ettersom de kan oppleve det som truende + noen rutiner som jeg også visste fra før av. Men fy søren ass…den opplevelsen av å ligge der på gulvet med gevær i nakken og ikke vite hva som skjer…SKUMMELT!

Wow… jeg har ENDELIG tatt valget; skal begynne ta billappen! Vært en del frem og tilbake angående å ta den eller ikke; mest pga det er så svindyrt å ta den + at jeg ikke har noen å øvelseskjøre privat med. Starter nå på torsdag med førstehjelpskurs (slipper ta alt pga jeg har mopedlappen) =p

Er så shitsur på RUTER/Trikken for tida! Den ene dagen hvor det var -25 grader her, så tenkte jeg; ”Ok jeg må være tidlig ute så jeg er sikker på å rekke trikken. Mest sannsynlig forsinkelser ute å går oxo”. Dette var da en SØNDAG. Jeg stod der, 10 min gikk, 20 min….40 min!!!! Til slutt ble jeg bare så DRITSUR… så en buss komme, så strakte armen min ut og viftet med den som bare det i håp om at den skulle stoppe for meg…midt i veien =p Må jo ærlig si at jeg regnte ikke med den kom til å gjøre det. Opplevd MANGE frekke bussjåfører her i Oslo asså! Men JOOOOO, mannen stoppet <3 Jeg ble så glad, og takket han kjempemasse. Fortalte at trikken ikke kom, og han sa det var null problem =) KOSLIG! Kom meg heldigvis på jobb da; AKKURAT på minuttet! Hater å være seint ute! Er det noe jeg er, så er det NØYE med å være I TIDE!

Kjøpte ny PC i august 2009, en HP dv6, som jeg trodde skulle bli bra. Typen min advarte meg allerede da om at HP SUCKS! Men jeg ville ha den! Alltid hatt stor tro på HP selv om erfaringene sier det motsatte :p Og nå har PC`en min i ny og ne streiket; dvs den vil ikke STARTE! Blir så frustrert! Prøvde starte den 7-8 ganger nå istad, men neida.... Til slutt fikk jeg det til, men tror sørenmed jeg skal levere den inn på reparasjon likevell. Den er jo tydeligvis ikke helt god?! Blir dessuten så SINNSYKT varm at man ikke kan ha den på fanget... brenner jo nesten hull i klærne kjennes det som... Noen som vet HVORFOR dataen ikke starter?

Traff forresten oxo ei venninne fra Kristiansand i dag, Therese, som skal reise og bli borte nesten et halvt år! Utrolig hvor liten verden egentlig er! Sjansen for at jeg traff henne der liksom... KOS :D Blir en trist jente-kveld uten henne i påske- om det blir noe da :p

Nå sitter jeg bare å venter på at mi søster skal føde! :p Fikk vite hun ikke hadde termin før i slutten av mnd (jeg trodde/synes jeg hadde hørt begynnelsen av mnd, men..). Gleder meg til lille Mathias kommer til verden <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar