torsdag 4. februar 2010

Nyttårsballet @ Plaza!

Jeg har jo helt glemt vekk å skrive om nyttårsballet som vi hadde på Plaza Hotel i slutten av januar! Jeg var ganske stresset da ballet nærmet seg; skulle dusje, stelle meg, krølle håret og få på meg kjolen. Å dusje var tydeligvis ikke det smarteste trekket fordi det ble helt umulig å krølle håret etterpå. Men men...kunne ikke la det stoppe meg, så jeg kastet bare på meg kjolen (ved stor hjelp av Andreas =p) og skoene og vi slang oss i en taxi (var allerede seint ute).



Vi ankom plaza, og det var merkelig å se alle folka igjen ettersom jeg ikke har snakket med dem på lenge. Ingen fra min gamleklasse var på ballet, desverre! Så det ble enda litt rare av den grunn, men det var koslig. Var noen kollegaer som var der, så vi snakket endel med dem, men minglet litt rundt oxo blandt andre =) Senere gikk vi inn i ballsalen for å få servert mat og drikke.

Meny
Salat av kongekrabbe med sjøgress
Serveres med avocadoterrine og korianderdressing
***
Ytrefilet av kalv med steinsopp saus
Serveres med rotgrønnsaker, byggryn og ”Duchesse”potet
***
Kirsebærisparfait
Anrettes med lune kirsebær og hvit sjokoladesaus


Forretten var helt NYDELIG (jeg elsker jo skalldyr!), og hovedretten var også god, men desserten likte jeg ikke noe særlig. Ble alt for syrlig for min del! Men sjokoladesausen var veldig god, så den spiste jeg opp =p

Underholdning for kvelden var endel taler, stollek (som btw er veldig vanskelig i ballkjole og høye sko, for dere som ikke har prøvd det i den settingen =p ) og en untwisted versjon av Virilis-sangen, og denne var vel det artigste!



Vi var også nede i baren på Plaza, hvor vi bestilte en cognac og en irish coffe. Vi ble helt sjokkerte da vi så prisen; 266 kr for de to tingene. Det var cognac`en som var ekstremt dyr; nærmere 200 kr for de små ml man fikk. Men men... skulle være en kosekveld så vi fortsatte opp i ballsalen etterpå.

Ut over kvelden ble vi overtalt til å bli med på FI på afterparty, men jeg ville hjem å skifte kjole først, så vi kastet oss i en taxi.

Alt i alt; en fin kveld! Elsker ballkjoler og slike staseligheter!
Kommer kanskje flere bilder etterhvert! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar